سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تجهیزات فروشگاهی

نظر

منبع : کولانت تراش

کولانت تراش

کاربردهای کولانت تراش

در عملیات تراشکاری ، برش کاری ، ماشین کاری ، سنگ زنی و... به دلیل برخورد دو فلز و اصطکاک بین آنها حرات ایجاد می شود که این حرارت موجب سوختن و از بین رفتن ابزار و قطعه کار می شود در نتیجه استفاده از روغن حل شونده مانع این امر شده و به عنوان یک خنک کننده و روانکار استفاده می شود.
در صنایع فلزکاری ، تراشکاری و برشکاری فلزات به دلیل برخورد و اصطکاک بین دو فلز ایجاد حرارت یک عاملی اصلی می باشد که باعث سوختن و از بین رفتن ابزار و قطعه کار شده و باید با استفاده از آب صابون تراشکاری می توان جلوی این امر را گرفت.
آب صابون تراشکاری محصولی می باشد که در آب حل می شود ، این محصول یک نوع امولسیون روغن در آب می باشد که با ایجاد شرایط صابونی امور تراشکاری و برشکاری را راحتتر می نماید.
از کولانت تراش به عنوان خنک کننده حرارت ناشی از ماشین کاری استفاده می گردد.
جهت استفاده در عملیات ماشین کاری، برش کاری، سنگ زنی و... که نیاز به روغن حل شونده روانکاری ، خنک کاری و ضد اکسیداسیون دارند.
در صنایع فلزکاری ، تراشکاری و برشکاری فلزات به دلیل برخورد و اصطکاک بین دو فلز ایجاد حرارت یک عاملی اصلی می باشد که باعث سوختن و از بین رفتن ابزار و قطعه کار شده و باید با استفاده از آب صابون تراشکاری می توان جلوی این امر را گرفت.

آب صابون تراشکاری ترکیبی از مواد امولوسیفایر ، روغن پایه مرغوب ، مواد تثبیت کننده PH ، مواد آنتی باکتریال ، آنتی فوم ، ضد زنگ می باشد که با ایجاد یک لایه پوششی مناسب علاوه بر روانکاری و خنک کنندگی از زنگ زدگی و خوردگی قطعات و ماشین آلات هم محافظت می نماید. این امولوسیون ها وظیفه شویندگی و براده برداری مناسب در حین عملیات ماشین کاری را بر عهده خواهد داشت.
عواملی چون دمای محیط ، حرارت ناشی از عملیات ماشینکاری، آلودگی بیش از حد قطعات تحت عملیات ، آلودگی و سختی آب مورد استفاده ، نشتی روغن دستگاه به داخل مخزن امولسیون ، آلودگی مخزن ، و یا ترکیب دو یا چند روغن حل شونده با یکدیگر و در نهایت افت PH ، مشکلاتی همچون فاسد شدن ، گندیدگی و انتشار بوی نامطبوع را در پی خواهد داشت که می توان جهت هر چه بهبود این مهم ، نسبت به استفاده از آنتی باکتریال خاص این محصول استفاده کرد.
از دیگر ویژگی های آب تراش عمر طولانی تر آن نسبت به روغن آب صابون میباشد که در مناطق آب و هوایی مرطوب و شرایط آبهای سخت ، کاربرد بهتری نسبت به روغن های حل شونده دارد.
به طور کلی آنتی باکتریال ماده ای است قلیایی که باعث ازبین بردن باکتری های موجود در آب صابون تراشکاری می شود و جلوی رشد باکتری ها را می گیرد و طول عمر آب صابون تراشکاری یا روغن آب صابون را افزایش می دهد.

مزایای کولانت تراش

امولسیونی پایدار
خاصیت ضد کف
خاصیت ممانعت از خوردگی
قابلیت روان کنندگی عالی
تشکیل امولسیون پایدار
خاصیت روان کنندگی عالی
خاصیت خنک کنندگی بالا
خاصیت ضد زنگ زدگی
خاصیت خنک کنندگی ( تحمل حرارتی بسیار بالا )
ضد خوردگی
خاصیت ممانعت از خوردگی

شرکت صنایع شیمیایی دلفین به عنوان تولید کننده ی روغن حل شونده ، روغن آب صابون تراشکاری و کولانت تراش و ... آماده ی پاسخگویی به سوالات و نیازهای مشتریان عزیز می باشد.